Åkerlunds Fastighetsservice AB startades 1972 av Folke Åkerlund och drivs idag vidare i 3:e generation. För närvarande är företaget inne på sitt 44:e år som aktiebolag. Vi är ett ekonomiskt stabilt företag och är stolta över att uppbära AAA-certifiering sedan 2002 samt UC Högsta Kreditvärdighet sedan 2006. I en undersökning från 2012 utförd av tidningen Borätt, där över 800 bostadsrättsföreningar fick betygsätta sina fastighetsserviceföretag så fick Åkerlunds Fastighetsservice AB högst betyg och blev alltså ”Årets Fastighetsskötarbolag”.

Som kund hos oss finner ni en flexibilitet som är svår för andra i vår bransch att matcha. Hos oss blir man inte bortglömd och man slipper krångliga rutiner som annars är vanligt då man har att göra med större företag. Väljer ni Åkerlunds Fastighetsservice AB får ni en skräddarsydd service som passar just er, till mycket konkurrenskraftiga priser. Några av våra kunder har vi haft kontrakt med i över 20 år, nöjda kunder stannar kvar!

Åkerlunds Fastighetsservice AB erbjuder ett brett utbud av tjänster. Våra avtal bygger helt och hållet på era behov och genom oss får ni lätt tillgång till allt en fastighet kan behöva.  Vi samarbetar med etablerade företag inom samtliga relevanta branscher, exempelvis el, bygg, VVS, vattenskadesanering och städ. Vår personal är mycket kompetent, både socialt och yrkesmässigt. Våra fastighetsskötare har företagslegitimation och företagslogotyp på kläder och bilar så de boende ser vem som besöker fastigheten.

Våra kunder ringer alltid ett och samma nummer vare sig en lampa i trappuppgången är trasig eller om de vill beställa ett privat arbete. Personalen på företagets kundservice arbetar i ett toppmodernt orderhanteringssystem där minsta fel som anmäls blir loggat tillsammans med den åtgärd som utförts. Allt från tvättstugans maskinpark till regler för vattenavstängningar finns direkt till hands för våra handläggare och vi kan därför snabbt svara på frågor när våra kunder ringer. Vår kundservice arbetar nära fastighetsskötarna och våra samarbetspartners. Detta gör att vi kan erbjuda våra kunder service utan onödiga beslutsvägar och missförstånd.

Med Vänliga hälsningar
Niclas Wärn, VD